onsdag den 11. april 2012

Og så blev der Onsdag

..og en god en af slagsen endda! For det første kunne jeg komme tidligt hjem fra arbejde *swoons* og nyde en is i byen med min søster. Altid dejligt!

Men det allerbedste ved lige præcis i dag er.. jeg har lagt billet ind på en håndopmadet, tam nymfeparakit unge. Jeg er helt væk i glædes tåger hvis I skulle være i tvivl. Det bliver så godt at få en lille ny, og endda én som ER tam og det bliver dejligt for Elvis at få en ven <3

Og ved I hvad der skal runde dagen af? Det sidste stykke Drømmekage, bagt den anden dag, af de sidste resten efter middagen i mandags. Lækkert. Jeg har faktisk ikke fået Drømmekage i mange mange år, men den smager fuldstændig som jeg huske det, sød, ægget, saftig og utrolig let.

Her får I opskriften - men mindre kokos i fyldet kan sandlig også gøre det!



Drømmekage fra Brovst

Arla/Karolines Køkken


4 æg
300 g sukker
250 g hvedemel
3 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker
2 dl mælk
50 g smør

Fyld
100 g smør
150 g kokosmel
225 g brun farin
1/2 dl mælk


Bagetid: Ca. 20 min. ved 200° 
Bagetid med fyld: Ca. 5 min. ved 225°.


Pisk æg og sukker lyst og luftigt. Bland mel, bagepulver og vaniljesukker sammen. Vend det forsigtigt i dejen drysset gennem en sigte. Varm mælk og smør (lillefingervarmt) og vend det forsigtigt i dejen. Hæld dejen i en lille bradepande beklædt med bagepapir (ca. 5 x 22 x 30 cm) og bag kagen midt i ovnen.


Fyld: Kom smør, kokosmel, farin og mælk i en tykbundet gryde og bring det i kog under omrøring. Tag kagen ud og skru op for ovnen. Fordel fyldet på kagen og bag den færdig, stadig midt i ovnen.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar