torsdag den 28. juni 2012

Crustless Pizza

I aftes skulle jeg lave aftensmad til min far og jeg. Det skulle være hurtigt og lækkert og jeg havde lyst til pizza. Men pizza er ikke nødvendigvis hurtigt mad, medmindre man bestille mad ud fra, men det er ikke nødvendigvis lækkert. Så kom jeg i tanke om denne opskrift af Nigella Lawson.



Dette er et lækkert alternativ til pizza, både når det skal gå stærkt og når man har lyst til noget.. anderledes. Det er måske ikke en super hurtig ret da den skal have en halv time i ovnen, men ovnen gør også største del af arbejdet og din indsats er minimal. 

I får her opskriften, som jeg lavede den. Nemlig dobbelt, så passer den til en ovnbradepande og det passer til en lille familie, serveret med grøn salat til. Altså pizzaen, ikke familien. 



Crustless Pizza

Nigella Lawson

Olie eller Becel
2 æg
200 g hvedemel
1 spsk salt
5 dl mælk
250 g revet cheddar
250 g pepperoni i skiver
Oregano

Forvarm ovnen til 220 grader. Læg et stort stykke bagepapir i bunden af ovnbradepanden og smør papiret i Becel eller olie.

Pisk æg med hvedemel, salt og mælk til en tynd dej. Rør halvdelen af osten i dejen og hæld dejen i bradepanden.

Bag "pizzabunden" i ovnen ved 220 grader i 30 minutter. Det er vigtigt at man bliver ved med at bage bunden, selvom man måske syntes den ser færdig ud tidligere end efter 30 minutter. Ellers bliver bunden slasket og smager af en dårlig pandekage.  

Tag pizzabunden ud af ovnen og fordel resten af osten og pepperoni over.  Drys med oregano efter smag.


Sæt pizzaen tilbage i ovnen og bage den yderligere 4 minutter, til osten er smeltet og pizzaen er gennemvarmet.


Server pizzaen varm, med en grøn salat og cremefraiche dressing til. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar