mandag den 25. juni 2012

Weekend-salat

Så har jeg "weekend" igen. Altså to fridage i træk, selvom de ikke ligger i weekenden. Men jeg er hårdt trængende. Jeg er nemlig temmelig hårdt ramt af først en rigtig slem omgang høfeber og nu influenza. Det er temmelig meget spild af fridage. Men men men i går var jeg hjemme ved forældrene og blev forkælet med lækker mad og gaver. Mere om gaverne senere, som var fra min søster.

Til aftensmad havde min mor lavet græsk yoghurt med hvidløg og en helt fantastisk pastasalat, som hun serverede med frikadeller i et lunt græsk fladbrød. MUMS! 


Pastasalat

4 personer

300 g pasta
½ agurk
200 g bacon i tern
250 ml cremefraiche
3 spsk. mayonnaise 
2 fed hvidløg
Ketchup
Salt og peber

Kog pastaen efter anvisning på pakken. Når pastaen er kogt, sæt gryden ned i vasken og lad koldt vand løbe ned i  gryden indtil vandet i gryden er kølet af. Lad pastaen hvile i det kolde vand i et par minutter. Dræn pastaen. Dette forhindre pastaen i at blive klistret og hænge sammen.

Steg baconen sprød på en pande over middel varme. Afdryp baconen på fedtsugende papir. 

Skær agurken i små tern.

Rør en dressing af cremefraiche, mayonnaise og knust hvidløg. Smag den til med ketchup, salt og peber. Dressing må gerne blive let lyserød. 

Vend dressing sammen med pasta og agurk og drys med sprød bacon før servering. 



Til dessert fik vi danske jordbær med fløde og sukker. Ikke dårligt.



Nå ja, og så har jeg forlagt min køkkenvægt. Aner ikke hvordan det kan ske.. men det er det.