torsdag den 9. august 2012

DROPS 129-18

Jeg er kommet i gang med et nyt par strømper efter skuffelsen over de grå sokker med stjernerne. 


Her er jeg vild med farverne og farveforløbet. Og pasformen er rigtig god. 


I min amatør-strikke-mening har strømper og sokker med hulmønster, som her,  en bedre pasform. 

Hullerne gør at strømpen strækker og trækker sig sammen de rette steder, så strømpen sider stramt og som den skal og bliver der. 

Med dette mønster er jeg sikker på at jeg skal i gang med strømpe no. 2 i dette par. 

2 kommentarer:

  1. E, hvor er den flot! Elsker hulmønstret strik! Er altså vildt benovet, det har aldrig lykkedes mig at strikke noget der lignede en strømpe! Og sikke noget lækkert garn, du har valgt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg syntes faktisk også den er ret flot. Jeg havde ellers længe fortrudt at jeg havde købt det her garn fordi jeg syntes det var lidt trist i farverne. Jeg kan normalt godt lide at der er knald på farverne til sådan noget her, og personligt er jeg helt vild med lyserøde og pink farver til sådan noget her. Men nu jeg har strikket i det syntes det er vildt flot.
      Garnet er Drops Fabel Superwash strømpegarn med Long Print. Kender du hjemmesiden http://www.garnstudio.com ? Det er en helt fantastisk side. De har alverdens mønstre, hjælp til at strikke og hækle og garn i lange baner. Der kan man altså godt for en dag eller to til at gå!

      Så kreativ som du er kan jeg slet ikke forstille mig at du ikke kan eller kan lære at strikke!

      Slet