torsdag den 13. september 2012

Madklub i en pandekage

I mandags var det Madklub tid. Det er den første rigtig rigtige madkub vi har haft i meget lang tid. 

Denne gang var det min tur til at lege vært og temaet  var pandekager. Selvom det måske lyder lidt meget og måske lidt kedeligt med tre retter pandekager, så var det lagt fra tilfældet.

Vi endte med tre vidt forskellige retter med og det hele var fantastisk! 

Søs stod for forretten, Blinis med chili, guacamole og kylling med røget paprika. Jeg elsker de små blinis, og her lavet med chili var et hit.


Hovedretten var min. Jeg lavede kylling-tomat curry med basilikum chapati og serveret med græsk yoghurt. Opskriften på begge dele følger. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg laver chapati. Meget lækre og seje, men saftige brød.


Til dessert havde Line lavet tynde crepes med kastanjelikør og chokolade-orange creme. Line har heldigvis, for mig, glemt sin kastanjelikør her. Kastanjelikøren er super lækker, med en karamel-vanilje duft og smag. Lidt anderledes, men super lækker. 


Næste gang der er madklub er i starten af Oktober og temaet er mormor-mad. Jeg skal stå for drikkevare og værtindegave. 

Nu da Landkjær-sodavand er lukket må hovedet lægges i blød, hvis jeg skal holde mig til temaet med drikkevarene.

Jeg glæder mig allerede. 

4 kommentarer:

  1. Glæder mig til at få opskriften på den kyllingecurry, for den ser så god ud! Fedt med mormor-tema! Ang. drikkevarer (ud over Landkjær) som har nogle mormor vibes over sig, foreslår jeg cider (skal naturligvis udtales sider), mateus vin (den i den buede flaske) og evt. en grand marnier til kaffen/den varme chokolade ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi spiser godt til madklub! :D

      Jeg har næsten indlægget med curry-retten klar, jeg skal bare liiiiige have skrevet det færdig. I aften skal jeg i biffe, men jeg skal tilgengæld møde sent imorgen, så jeg håber på imorgen tidelig :)

      Gode forslag! overvejer også rynkeby rød saftevand :P

      Slet
  2. Wauw det der mums ud. Elsker bare pandekager! Uhm ja kastanje likør er noget for sig selv. Glæder mig til opskrift, ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også super mums! Pandekager er også fantastiske.. de kan bare et eller andet helt enestående.. uanset hvilken form de er..

      I lige måde :)

      Slet