tirsdag den 18. september 2012

Varm Chokolade med Kanelfløde


I'm hooked! Varm chokolade er en fantastisk opfindelse og variationerne er endeløse! Jeg har fået smag for at slappe af med en kop chokolade når jeg kommer hjem fra arbejde, men det skal jo ikke være det samme hver gang. Her er en ekstrem nem, men ekstrem smagfuld variation af den varme chokolade.

Har du et forslag til hvad variationen skal være når jeg kommer fra job i dag, så lad mig endelig vide! 



Varm Chokolade med Kanelfløde

2 spsk. vand
1½ spsk. sukker
50 g chokolade  60%, hakket
2 dl minimælk
1 knivspids stødt kanel 
1 dl piskefløde


I en lille gryde smeltes vand, chokolade og sukker sammen over svag varme. Tilsæt mælk og lad chokoladen koge op under konstant omrøring. 
Hæld den varme chokolade i et caféglas.
Pisk fløden til let skum sammen med kanelen og vip den forsigtigt over chokoladen. Pynt eventuelt med chokoladekrymmel.

6 kommentarer:

  1. mmmm - jeg kan godt se, at det kan bliver lidt af et skråplan med varm chokolade ;o) Men det er altså også helt fantastisk! Dette ser i hvert fald SKØNT ud :o)

    SvarSlet
  2. mmm Pernille altså :) hvad med en bittesmule kardemomme? eller appelsin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mm kardemomme! Det havde jeg slet ik overvejet.. appelsinblomstvand? eller pebermynte?

      Slet
    2. Du ved, mig pebermynter og chokolade er bedste venner! ;) sådan en gang varm chokolade med pebermynte er bare fantastisk. måske man kunne varme mælken op med tyndskrællet appelsinskal

      Slet
    3. Det må prøves!..all I can say! :)

      Slet