lørdag den 15. september 2012

Varm chokolade med kastanielikør

Den anden aften lavede jeg varm chokolade med syltet ingefær. Her til aften har jeg lavet varm chokolade med kastanielikør. 

Kastanielikøren smager sød og cremet. Den smager af karamel og vanilje og giver dybte og varme til chokoladen uden den smager sprittet.  


Varm Chokolade med Kastanielikør

2 spsk. vand
1½ spsk. sukker
50 g chokolade  60%, hakket
2 dl minimælk
1 spsk. kastanielikør (f.eks. Liqueur Chataigne Louis Blanzey)
4 spsk. letpisket fløde
Én lille håndfuld mini-marsmallows 

I en lille gryde smeltes vand, chokolade og sukker sammen over svag varme. Tilsæt mælk og lad chokoladen koge op under konstant omrøring.

Når chokoladen koger tilsættes likøren. Lad chokoladen hvile et par minutter så spritten i alkoholen kan fordampe. 

Hæld den varme chokolade i et krus og top af med flødeskum og mini-marsmallows.

  

2 kommentarer:

  1. Yum. Jeg er mega cacao-haj, så den opskrift må jeg hellere teste (;

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Cool! Jeg må indrømme at efter de sidste par aftner her med den ene kop lækre chokolade efter den anden render mine tænder også i vand for at prøve flere opskrifter! Du må endelig sige til hvis du har en lækker opskrifter som jeg skal prøve!

      Slet