søndag den 7. oktober 2012

Åh Søndag

..how I love thee. Let me count the ways. 

Søndag er min yndlings dag i ugen. Uden sammenligning. Jeg elsker at folk tager det langsomt og nyder dagen. At der er tid til at tage på tur eller bage en kage og at man ikke kan gøre andet end at hygge sig, for uanset hvad man gør så er det mandag lige om lidt. 

Denne weekend havde jeg kun fri søndag. Når man kun har fri en enkelt dag af gangen er der altid en frygtelig masse man skal nå på den ene dag. Men jeg har også nået en hel masse i dag - også at hygge mig. 

I formiddags var jeg på kreativ messe sammen med min mor. Det var super hyggeligt og inspirerende. Måske var jeg lidt skuffet over det lave antal af udstillere og så var det meget det sammen som gik igen og igen i de forskellige bode. 

Jeg endte dog med at have brugt næsten 400 kr, så noget var udstillingen da god for!



Jeg endte med at have købt arwetta strømpegarn og strømpepinde i bambus. Garnet var på tilbud fordi det kun var de lidt triste farve de havde tilbage. Dog er jeg helt vild med den svage lysegule og lyserøde farve og desuden ligner det ikke noget af det jeg har til at ligge i forvejen. arwetta garn er en super lækker og blød kvalitet også, som kan være meget dyrt.

En opskrift på en håndsyet patchwork skål og vlise til fremstilling af skålen. Det her skal jeg helt sikkert i gang med som projekt til jul. 

Og så købte jeg et par øreringe. Et par små pink stjerner! Kan man få for mange stjerner i sit liv?

I eftermiddags bagte jeg vaniljekranse. Ja, vaniljekranse! I morgen er der nemlig Madklub igen. Egentlig skal jeg bare have drikkevare og værtindegave med, men jeg har svært ved at møde op temmelig tomhændet, så jeg var nødt til at lave et eller andet. I morgen er temaet Mormor-mad så derfor tænkte jeg at vaniljekranse ville være passende! Desuden har jeg aldrig før bagt vaniljekranse og så er det jo altid interessant at give sig i kast med.   


Vaniljekransene blev super lækre! Opskriften på disse lækkerbiskner følger en af de kommende dage. 

I morgen er det Mandag og jeg skal på arbejde. Mandag burde altid være en fridag... 

2 kommentarer:

  1. Lyder som en rigtig hyggelig søndag. Sikke nogle lækre vaniljekranse, bliver helt misundelig! Har dog selv spist så meget kage og sødt i ugens løb, at det nok er meget godt, jeg stopper nu :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været en rigtig dejlig dag :) Ja! De er super lækre! De skal helt sikkert med på must-bake-listen til jul!

      Kage er en fantastisk opfindelse, men jeg prøver også at begrænse mig.. tilgengæld er der altid dømt kage til eftermiddagskaffen om søndag! Det er et eller andet betryggende ved at vide at "på søndag skal jeg have kage".. så glider ugen ligesom lidt bedre!

      Rigtig god aften! Håber også du har haft en god weekend :)

      Slet