mandag den 22. oktober 2012

Mandag

Mine fridage disse dage er few and fare between. Det er blandt andet også derfor der er så stille her på bloggen lige nu. Men i dag havde jeg fri og det har været en dejlig dag!

Jeg har tilbragt hovedparten af dagen sammen med den skønne Line. Vi har shoppet, bagt og hygget hjemme hos Line her til eftermiddag. Jeg fik også sovet lidt på hendes sofa og strikket på mit nye projekt. 

Vi startede dagen med en hurtig tur i Bilka og Aalborg Storcenter i formiddags. Bilka havde tilbud på strikke- og hæklebøger og så skulle der handles ind til kage. At det så ikke endte med at være kage er en hel anden sag...

Det blev til to strikkebøger og en kogebog, her er lige lidt billeder.



75 kroner for hver af strikkebøgerne og 30 kr for kogebogen om æbleskiver i Bilka.
Det blev også til to andre strikkebøger til min mor. Så jeg bogstaveligt talt SLÆBTE bøger fra Bilka i formiddags. Jeg elsker at strikke og jeg elsker strikkeopskrifter og bøger lige så meget!

Jeg er faktisk ikke super vild med æbleskiver. I hvert fald ikke dem fra frost i supermarkedet  - men mon ikke det kan laves om på med denne kogebog?

Der er både opskrifter på æbleskiver med æblefyld og chocolate chip æbleskiver, samt opskrifter på æbleskiver med ost og tomatsauce!

Vi kommer også forbi Ure, Guld og Sølv i Storcenteret hvor de havde tilbud på SKAGEN Reflections ringe til halv pris.  Det blev til hele 7 ringe Line og jeg imellem! 




Hjemme hos Line spiste vi frokost, så tv og inspicerede vores indkøb. Og så gik vi ellers ombord i kagebagning. Eller det er skulle have været kagebagning, men da ingen af os orkede en mørdej, så blev til til hot apple sauce med karamel mandler til sauce over vaniljeis. Rigtigt lækkert! 


Jeg kiggede også Lines nye kogebøger igennem og forelskede mig i denne sag! Super lækre, interessante og anderledes opskrifter. Den ryger helt sikkert på julegaveønskelisten! 

 
Sidst men ikke mindst fik jeg arbejdet på mit nye strikkeprojekt. Et par luffer i strømpeuld med julemotiv til migselv.


Billedet er fra Instagram.

Pixi var der selvfølgelig også! <3

 

Alt i alt en rigtig dejlig dag! I morgen bliver heller ikke værst med en tur i Aalborghallen og  Linje 3!

2 kommentarer:

  1. Lyder som en god shopping tur.

    Og hvor ser den is med hot apple sauce bare totalt lækker ud!!!

    Og du må lige holde mig underrettet om den der cookie dough kogebog for den ser da lækker ud!

    Endnu en gang er rigtig ked af at høre med Jashra. Masser af tanker og Kram!!! Du må sige til hvis jeg kan gøre noget! <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var absolut en god tur :)

      Den var også rigtig lækker! Helt sikkert noget jeg kunne finde på at gøre igen! Nemmere end at lave en apple pie, men mindst lige så lækker.. og så sparer man på kalorierne ved at undlade dejen - det er alligevel fyldet der er bedst ;)

      Det er også rigtig rigtig fin!

      Tak <3

      Slet